Hoppa till huvudinnehåll
Brådskande bolåneärende?

Har du skickat in bolåneansökan och behöver hjälp snabbt så kan du ringa oss för att få ditt ärende prioriterat! Ring oss på 0770 - 221 222

Hur mycket får du låna till ditt boende? Testa Lånekolls Lånekalkylator

Lånekolls Lånekalkylator är uppdaterad med de senaste reglerna inom utlåning som bolånetak och nya amorteringsregler, så det är enkelt för dig att räkna ut hur mycket du får låna & kostnaden för lånet.


Hur mycket får jag låna?

Här ovan kan du räkna på bolån i vår Lånekalkylator och få fram ett riktmärke gällande på hur mycket banken är beredd att låna ut. Uträknaren visar inte exakt summa som du kommer kunna låna utan ska ses som ett estimat och en förklaring till vilka faktorer som påverkar möjligheten att få bolån.

För mer exakt svar behöver du ansöka om lånelöfte. Lånekoll skickar ansökan till flera olika banker eftersom bankerna kan ge lån på något olika summor.

Har du undrat hur mycket du får låna?

De som funderar på att låna till hus eller bostadsrätt har säkerligen ställt sig frågan ”Hur mycket får jag låna?”. Det är en fundamental fråga då det avgör vilka bostäder man har råd att vara med i budgivningen på. Det finns flera faktorer som bankerna tar ställning till och som därmed avgör hur mycket man får låna av dem.

Dessa faktorer kan delas in under ”Inkomster och Utgifter” (ex. bolånekalkyl, inkomster och lån m.m.) samt ”Regler och lagar” (ex. amorteringskrav, belåningsgrad m.m.).

Inkomster och utgifter

Inkomster

Bankerna gör alltid en kreditbedömning för att avgöra om inkomsterna täcker hushållets utgifter. Därmed väger låntagarens inkomst mycket tungt när lånebeloppet ska avgöras.

Det enda som tydligt regleras av inkomsten är skuldkvotstaket och därmed eventuell extra amortering. I övrigt går det inte att säga exakt hur stort belopp som får lånas enbart i förhållande till inkomst. Detta eftersom belåningsgrad, övriga lån samt familjesituation exempelvis påverkar lånesumman. Många banker utgår ifrån att man får låna mellan 5 till 6 gånger årsinkomsten.

Bolånekalkyl

I en bolånekalkyl räknas den totala boendekostnaden ut. Utöver lånekostnaden så är det exempelvis driftskostnad och månadsavgift. En bolånekalkyl visar därmed boendekostnaden vilken adderas till generella siffror för levnadskostnader beroende på hur många som bor i hushållet, ålder på dessa m.m. Därmed kan banken se hushållets genomsnittliga inkomster i förhållande till dess utgifter och avgöra hur stort lån som hushållet kan hantera.

Bolånekalkyl benämns ibland med bokalkyl eller boendekalkyl. Det är alltså samma sak dvs. en kalkyl som visar hur mycket som kostnaden förväntas bli för boendet (vilket är hushållets största fasta utgift).

Andra lån

I likhet med att bankerna räknar ut en bolånekalkyl så ser de på om låntagaren har andra lån som ökar de månatliga utgifterna. Vid stor lånesumma kan bankerna anse att det finns en något större kreditrisk och därmed erbjuda lägre bolånesumma.

Med en lånekalkyl sammanställs alla lån och krediter samt dess månadskostnad. En lånekalkyl är därmed inte samma sak som bolånekalkyl. Kom ihåg att alltid räkna på lån som du har för att kunna avgöra om dessa kan bakas in i bolånet eller om ett samlingslån ska tecknas för att skapa bättre ränta.

Fler än en låntagare

Det finns en tydlig fördel att vara två låntagare på bolånet. I och med detta får bägge personernas inkomst räknas och banken får en betydligt större säkerhet. Det är därmed lättare att låna större summa om två står på lånekontraktet än om man gör det själv. Frågan blir därmed inte längre ”Hur mycket kan jag låna?” utan ”Hur mycket får vi låna?”. Eftersom lånet tecknas tillsammans blir det ju lägre belopp per person vilket gör att lånet beviljas lättare.

Det är samma faktorer som avgör lånesumman om flera personer står på lånet som om en person gör det. Skillnaden blir att skuldkvoten blir lägre, inkomsten högre och säkerheten större. Det gör ofta att ett större belopp kan lånas.

Begränsande regler och lagar

Belåningsgraden

Ett bolån får maximalt vara 85 % av bostadens värde. Det betyder att belåningsgraden är 85 %. Med värde menas i regel inköpspriset på bostaden. Om du redan äger en bostad och vill teckna bolån på denna behöver först en värdering göras. Detta sker oftast av en mäklare som är godkänd av banken. Generellt är det lättare att få lån ju lägre belåningsgraden är. Det beror på att säkerheten ökar väsentligt med lägre belåningsgrad.

Amorteringskravet

Alla lån som tecknas efter 1:a juni 2016 omfattas av reglerna inom amorteringskravet. Det innebär att 2% måste amorteras varje år om belåningsgraden är över 70% och 1% om belåningsgraden är över 50%. I det fall belåningsgraden är lägre behöver inte banken ställa krav på amortering.

Belåningsgrad Minsta amortering
70–85 % 2 %
50–70 % 1%
0–50 % Inget lagkrav

Ytterligare amorteringskrav från 1 mars 2018

I november 2017 röstade Finansinspektionen igenom ett skärpt amorteringskrav. Det innebär i korthet att alla som tecknar ett bolån eller höjer sitt befintliga bolån efter 1 mars 2018 omfattas av ytterligare amorteringskrav vilket innebär att om du lånar mer än 4,5 gånger din årsinkomst behöver du amortera ytterligare 1 procent av lånesumman per år. Kravet kan alltså innebära att amortering måste ske med upp till 3% av den totala lånesumman varje år. (Lån över 4,5 gånger din årsinkomst innebär ytterligare 1 % amortering)

Skuldkvoten

Eftersom amorteringsnivån påverkare hushållets totala ekonomi kan alltså hög skuldkvot innebära att lägre belopp får lånas. När bankerna ska avgöra hur stort belopp som får lånas ser de till belåningsgraden och beräknar därmed hur mycket amorteringskravet belastar hushållets ekonomi.

Sammanfattning

Svaret på frågan ”Hur mycket pengar får man låna?” är ”Det beror på…”. Det är flera faktorer som avgör lånebeloppet. Enda sättet att veta exakt hur mycket man får låna av banken är att är att ansöka om lånelöfte.

Men fråga dig inte bara ”Hur stort lån får jag ta?” utan även ”Hur stort lån kan min ekonomi hantera”. För oavsett hur banken gör bolånekalkylen så är det bara du som vet hur stort belopp du kan betala varje månad. Räkna även på en viss räntehöjning och hur detta skulle påverka din ekonomi.

Vanliga frågor och svar

Använd kalkylen hur mycket får jag låna och ansök sedan om lånelöfte. Om du vill prata med en bolånerådgivare kontakta Lånekoll kundtjänst så hjälper vi dig.  

Belåningsgrad är hur stor del av bostaden som är belånad. Vid köp av en bostad för du maximalt låna 85% av bostadens värde. Ex. Vid köp av en bostad som kostar en miljon får du alltså maximalt låna 850 000 kr bolån.  

Alla som tar ett nytt bolån eller höjer sitt befintliga bolån och som har en skuld överstigande 4,5 ggr bruttoinkomsten per år omfattas efter 1 mars 2018 av det nya amorteringskravet. Nya amorteringskravet innebär att du ska amortera ytterligare 1 % per år. Läs mer på Finansinspektionens hemsida.  

Om du flyttar ditt bolån till en annan bank och inte gör utökningar av bolånet så omfattas du inte av de nya amorteringsreglerna.  

Amortering innebär att du betalar av på ditt lån. Detta innebär att din skuld minskar, vilket innebär att amortering är ett sparande i sin bostad. Övertid när man amorterar på sitt bolån minskar räntekostnaderna för ditt lån i samband med lånebeloppet blir mindre.  

Då bolånet maximalt får vara 85% av inköpspriset behöver resterande 15% betalas som kontantinsats. De flesta betalar denna summan kontant eller via försäljning av tidigare bostad.  I annat fall kan man låna till kontantinsats via privatlån. Banken väger in privatlån i totala låneutrymmet.  

På Lånekoll kan du ansöka om lån från 10 000 kr upp till 600 000 kr. Vi på Lånekoll hjälper dig att hitta lägsta räntan. Vi gör endast affärer med långivare av högsta kvalitet med kontrollerade villkor.

Detta innebär att du som kund får förslag från flera banker och kreditgivare och kan välja det bästa villkoret. Bankerna som Lånekoll samarbetar med gör en individuell bedömning av din ansökan, kreditvärdighet och återbetalningsförmåga och utifrån det får du svar med villkor och lånebelopp från de banker som beviljar dig ett lånebelopp. 

Då bedömningen är individuell hos varje bank finns det ett stort värde av att fråga ett flertal banker. En riktlinje är att inte ansöka om lån som överstiger din årsinkomst.  

När det är svårt att komma in på bostadsmarknaden, och att få lån, är det många barn som lånar från sina föräldrar. Det är då viktigt att skriva ett skuldebrev som reglerar vad som gäller för lånet. Det finns inte någon lag som säger att privat utlåning inte får ske (så länge det inte sker i större skala)  

Bankerna får inte neka pensionärer lån enbart på grund av att de är pensionärer. Men det går ändå inte generellt att säga att pensionärer får låna pengar, eller att de inte får låna pengar. Bankerna ser alltid till låntagarens framtida betalningsförmåga. Med lägre inkomst som pensionär blir det helt enkelt svårare att få bolån.  

Ja, det finns banker som inte anser att låntagaren måste ha fast jobb. Däremot krävs alltid att man kan påvisa inkomst och att inkomsten förväntas vara på en specifik nivå under längre tid. Generellt är det däremot betydligt svårare att få bolån om man inte har fast jobb (tillsvidareanställning).  

Olika banker har olika grundläggande krav på låntagaren. Många (men inte alla) accepterar exempelvis inte betalningsanmärkningar. Utöver det kan det finnas krav på inkomst på en viss nivå, fast anställning, gräns på andra skulder samt åldersgräns. Vem som får låna pengar hos de olika bankerna är alltså mycket olika. I Sverige får däremot aldrig lån tecknas av personer under 18 år.  

I vår bolånekalkylator kan du se ungefär hur bankerna tänker när de ska avgöra hur stort belopp de kan låna ut. Kom ihåg att detta bara är en ungefärlig beräkning baserat på flera olika faktorer. Hur bankerna värderar dessa faktorer kan variera. Enda sättet att få ett exakt svar är att ansöka om lånelöfte.  

Allmänt

Lånekoll är ett varumärke som opereras av Consector AB:s, org. nr 556961–4216, (hädanefter Lånekoll) med adress Narvavägen 12, 115 22 Stockholm, Tel: 0770–221222, e-postadress: kundservice@lanekoll.se. Lånekoll förmedlar bolån och andra konsumentkrediter, kontokort samt Lånekolls trygghetsförsäkring till privatpersoner. Lånekoll har tillstånd av och står under tillsyn av Finansinspektionen. För information enligt konsumentkreditlagen, distansavtalslagen och försäkringsförmedlingslagen m.m. se Lånekolls informationsblad.

Tjänsten

  Consector AB tillhandahåller en förmedlingstjänst via www.lanekoll.se där privatpersoner ges möjligheten att konkurrensutsätta sina krediter genom att jämföra olika banker och andra kreditgivare. Du lämnar uppgifter om dig själv och din kreditsituation för att få anbud från ett flertal banker och andra kreditgivare som Lånekoll samarbetar med. Vilka banker och kreditinstitut som Lånekoll samarbetar med hittar du här. Dessa allmänna villkor gäller för besökare av www.lanekoll.se (hädanefter Webbplatsen) som använder vår webbtjänst vilken även omfattar vår budgivningsplattform. Genom att anmäla dig till Lånekolls webbtjänst och göra en låneansökan så godkänner du dessa allmänna villkor. Webbtjänsten tillhandahålls av Consector AB, organisationsnummer 556961-4216, Narvavägen 12,115 22 Stockholm (hädanefter Lånekoll)  

Kreditupplysning

  När du accepterat de allmänna villkoren genom att använda webbtjänsten och göra en låneansökan så godkänner du även att Lånekoll beställer en kreditupplysning på dig och din medsökande. Kreditupplysningen lämnas av UC AB. UC AB registrerar en s.k. omfrågning på dig varefter de banker och andra kreditgivare som Lånekoll samarbetar med kan inhämta en kreditupplysning på dig. Endast en kreditupplysning registreras samtidigt som flera banker och andra kreditgivare som Lånekoll samarbetar med får ta del av kreditupplysningen på dig utan att ytterligare frågor registreras. UC AB kommer att skicka hem omfrågandekopior till din folkbokföringsadress. Omfrågandekopiorna skickas hem för att du ska veta vilken information som lämnats ut om dig och vilka som tagit del av dina uppgifter.

Du kan få flera omfrågandekopior hemskickade till dig men detta innebär inte att flera kreditupplysningar registreras på dig. Kreditupplysning kan, av ett fåtal kreditgivare, även komma att beställas från annat kreditupplysningsföretag än UC AB, t.ex. Bisnode Kredit AB (Bisnode). Lånekoll erbjuder därmed en kostnadsfri tjänst för privatpersoner att konkurrensutsätta sitt kreditengagemang genom att förmedla låneerbjudanden från banker och andra kreditgivare. Genom att acceptera dessa villkor godkänner du också att de banker och andra kreditgivare som Lånekoll samarbetar med lämnar information om dig som de inhämtat samt lämnar ut kreditbeslut till Lånekoll. Vid medsökande måste även medsökande uppfylla ovanstående krav. Som kund måste du därför informera medsökande om dessa allmänna villkor och säkerställa hans eller hennes godkännande.  

Kreditgivare

Lånekoll samarbetar med utvalda kreditgivare. På vår partnersida hittar du alla Lånekolls anslutna långivare för bolån och privatlån. Lånekolls samtliga kreditgivare har tillstånd hos Finansinspektionens för sin verksamhet.

Villkor för att använda webbtjänsten  

För att använda webbtjänsten krävs att du accepterat dessa allmänna villkor samt att du är minst 18 år gammal och har en inkomst motsvarande minst 10 000 kr per månad (120 000 kr per år). Du skall också vara bosatt i Sverige. Genom att godkänna villkoren försäkrar du som kund att uppgifterna är korrekta och att du är behörig att använda webtjänsten samt åtar dig att anmäla förändringar i de uppgifter du lämnat Lånekoll för användande av webbtjänsten. Lånekoll erhåller ersättning från våra samarbetspartners i form av en provision vid förmedlat lån (se Lånekolls informationsblad). Vid medsökande måste även medsökande uppfylla ovanstående krav. Som kund måste du därför informera medsökande om dessa allmänna villkor och säkerställa hans eller hennes godkännande.

Behandling av personuppgifter

  De personuppgifter du lämnar hos Lånekoll via Internet, telefon eller mail registreras i vår kunddatabas. Lånekoll är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar och upprätthåller god registervård. Lånekoll använder uppgifterna för att kunna utföra tjänsten som du beställt och för att säkerställa god kundkännedom. Personuppgifter som Lånekoll inhämtar behandlas i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Genom att acceptera villkoren för tjänsten samtycker du till att Lånekoll behandlar dina personuppgifter i enlighet med användarvillkoret. 

Personuppgifter som vi samlar in och behandlar är:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • Personnummer
  • E-postadress
  • Kontonummer
  • Andra uppgifter som du själv lämnar inom ramen för tjänsten

Kommunikation mellan oss när vi hjälper dig i specifika ärenden

När du använder tjänsten kommer viss information att inhämtas automatiskt: såsom information om dig från kreditupplysning, teknisk data, vilket kan inkludera den URL genom vilket du får åtkomst till hemsidan, din IP-adress, unique device ID, typ av webbläsare, språk och information om identifiering och operativsystem. (se även vidare om användningen av cookies nedan)

Lånekoll behandlar din information för följande ändamål:

  • Säkerställa kundkännedom
  • Tillhandhålla tjänsten
  • Förbättra din kundupplevelse och personifiera användandet av tjänsten
  • Utveckla tjänsten samt att analysera din användning av tjänsten
  • Skicka notifiering och meddelande via mail, sms, telefon och e-post eller på annat sätt samt skicka marknadsföring om våra produkter och tjänster
  • Informera om uppdatering av tjänst och användarvillkor
  • Säkerställa och underhålla den tekniska funktionalitet hos tjänsten
  • Förhindra och förebygga missbruk av tjänsten samt förhindra användnings i strid med användarvillkor
  • Uppfylla och fullfölja förpliktelser enligt lagkrav

Lånekoll behandlar dina personuppgifter för att tillhandahålla den tjänst vi erbjuder och lämnar för detta ändamål även ut dina personuppgifter till de kreditgivare och kreditupplysningsinstitut med vilka vi samarbetar, försäkringsbolag och leverantörer av tjänster i syfte att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för dig samt för att uppfylla de lagkrav som ställs på Lånekoll. Lånekoll kan även vid framtida tillfälle välja att kontakta dig med information om nya tjänster eller erbjudanden. Lånekoll mottar även uppgifter om dig inklusive kredituppgifter och kreditbeslut från de kreditgivare och kreditupplysningsföretag som vi samarbetar med.  

Dina personuppgifter kan också komma att läggas till grund för kundanalyser, kunduppföljning, affärsutveckling, marknadsundersökningar, marknadsföring och statistisk analys. Lånekoll spelar in all telefonkontakt vi har med dig, för att kunna säkerställa den överenskommelse vi träffar med dig och för att säkerställa kvalitén på de tjänster vi levererar till dig. Inspelningar och de övriga uppgifter vi sparar om dig kommer att ligga kvar i våra system så länge vi har ett kundförhållande med dig. För att få information om vår behandling av dina personuppgifter kan du kontakta oss per e-post till kundservice.gdpr@lanekoll.se. Dit kan du också vända dig om du inte vill att dina personuppgifter används för direkt marknadsföring eller om du vill att vi ska rätta, blockera eller utplåna uppgifter som vi felaktigt har behandlat om dig. Vi skyddar dina personuppgifter genom brandväggar, krypteringsfunktioner och anti-virus. Genom att godkänna villkoren när du ansöker om bolån och privatlån bekräftar du att du tagit del av och förstått innehållet i Lånekolls integritetspolicy.

Begränsning av Lånekolls ansvar

Information, uträkningar och rekommendationer lämnade av Lånekoll ska endast betraktas som vägledande förslag på hur du kan gå till väga, och det är upp till dig som användare av våra tjänster att värdera lämnad information för att avgöra om den är tillämplig på din individuella situation och privatekonomi. Lånekoll ansvarar inte för eventuell skada eller förlust som uppstår på grund av att du väljer att ingå, eller avstår från att ingå, låneavtal med någon av de banker och andra kreditgivare med vilka vi samarbetar. Eventuell finansiell rådgivning som du mottar från de banker och andra kreditgivare med vilka vi samarbetar utgör rådgivning från den banken eller kreditgivaren, och avtal som du tecknar med dessa företag är ett avtal mellan dig och banken eller kreditgivaren. Lånekoll ansvarar inte för eventuell skada eller förlust som uppstår genom sådan rådgivning, eller genom ingåendet av sådana avtal. Det åligger därför dig att kontrollera den information som vi lämnar om erbjudanden från banker och andra kreditgivare. Lånekoll ansvarar inte för skador eller förluster, varken direkt eller indirekta, och andra olägenheter som kan härledas till genomförandet av, eller har annan koppling till utförandet av finansieringstjänster av tredje part. Lånekoll är inte ansvarig för skada som beror på svenskt eller utländskt lagbud, svensk eller utländsk myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehåll avseende strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Lånekoll själv är föremål för eller vidtar sådan konfliktåtgärd. Föreligger hinder för Lånekoll att tillgängliggöra Webbplatsen eller vidta åtgärd på grund av omständighet enligt detta stycke får åtgärden skjutas upp till dess att hindret har upphört. Lånekoll har en ansvarsförsäkring avseende sin verksamhet som bolåneförmedlare, se Lånekolls informationsblad.

Ansvar för information på vår webbplats

IInnehållet på Webbplatsen är skyddat enligt lag om upphovsrätt. Det är förbjudet att utan Lånekolls samtycke göra kopior av hela eller delar av innehållet på Webbplatsen. Det anbud som du får genom att använda dig av Webbplatsen och dess budgivarplattform får endast användas för eget bruk och inte i eget kommersiellt syfte. I den mån som Webbplatsen innehåller länkar till tredje parters webbsidor kan innehållet på sådana webbsidor vara skyddade av dessa tredje parters immateriella rättigheter, och Lånekoll ansvarar inte för innehållet på sådana tredje parters webbsidor. Information som visas på Webbplatsen har vi erhållit från källor som vi bedömer vara tillförlitliga. Vi kan dock inte garantera att informationen är fullständig, riktig eller helt uppdaterad. Lånekoll tar därför inte ansvar för ekonomiska transaktioner eller andra rättshandlingar som grundats på information på Webbplatsen, utan användande av sådan information sker på egen risk. Lånekoll kan inte heller garantera att din användning av Webbplatsen eller nedladdat material från Webbplatsen inte kommer att orsaka skada eller förlust relaterad till din användning av Webbplatsen, såsom men inte begränsat till, förlust av data, datavirus, spyware, skadliga program, trojaner eller maskar. Användning av Webbplatsen sker således på egen risk för sådan skada eller förlust. Besökare ska omgående för Lånekoll påtala (reklamera) fel eller brister på Webbplatsen och budgivningsplattformen som påverkar besökare på ett menligt sätt. Reklamation ska lämnas så snart du upptäckt eller bort upptäcka felet/bristen. Reklamation görs till reklamation@lanekoll.se

Användning av cookies

På Webbplatsen använder vi cookies. Detta är en liten textfil som Webbplatsen begär att få spara på din dator. Cookies används i syfte att förstå hur våra besökare använder Webbplatsen och för att kunna förbättra användarupplevelsen. Det finns två typer av cookies, permanenta och temporära cookies. Permanenta cookies lagras som en fil på din dator eller mobil under en viss tid, dock längst 12 månader. Session cookies lagras tillfälligt och försvinner när du stänger din webbläsare. Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information  

Ändringar

Vi förbehåller oss rätten att ändra och uppdatera dessa allmänna villkor från tid till annan. Vi kommer att meddela eventuella förändringar av dessa allmänna villkor genom särskilda meddelanden på Webbplatsen och genom att uppdatera och publicera en ny version av dokumentet på Webbplatsen. Vi uppmanar dig därför att från tid till annan besöka vår webbplats för att kontrollera huruvida några förändringar har skett. 

Senaste uppdatering villkor: 20240812

1. Information om Extrakoll

Extrakoll (”Extrakoll”) är en tjänst som tillhandahålls av Consector AB, org.nr 556961–4216, om du väljer att bli medlem i Extrakoll. När vi skriver Lånekoll nedan menas Consector AB. Syftet med Extrakoll är att medlemmarna ska få information och erbjudanden inom ramen för Lånekolls verksamhet, om lån, försäkringar samt andra finansiella tjänster och produkter för privatpersoner. Genom att bli medlem i Extrakoll godkänner du att dessa medlemsvillkor gäller mellan dig och Lånekoll. Du kan även få upplysningar om ditt medlemskap genom att kontakta extrakoll@lanekoll.se eller ringa 0770–221222.

2. Gratis medlemskap

  Det är frivilligt och kostnadsfritt att bli medlem i Extrakoll. Du blir medlem genom att godkänna villkoren för Extrakoll i samband med att du beställer en tjänst som tillhandahålls under varumärket Lånekoll. Medlemskap i Extrakoll utfärdas endast till personer över 18 år.  

3. Förmåner

Syftet med Extrakoll är att tillhandahålla medlemmarna en högre grad av service samt information och erbjudanden som kan vara av intresse för medlemmarna. Som medlem i Extrakoll får du bland annat:

  • Lånekoll (Extrakolls) nyhetsbrev med tips inom privatekonomi, upp till fyra gånger per månad.
  • Tillgång till Lånekolls lånesupport, via telefon, där du kan ställa frågor och få personlig service kring dina lån.
  • Garanterad hög servicenivå genom hela ansökningsprocessen i Lånekolls ordinarie tjänster för låneförmedling och försäkringsförmedling, vilket ökar möjligheterna till en beviljad ansökan.
  • Anpassad marknadsföring och erbjudanden som Lånekoll tror kan vara av intresse för dig. Dessa erbjudanden kan avse Consector AB:s samtliga tjänster, som tillhandahålls under varumärket Lånekoll, såväl som erbjudanden från Lånekolls samarbetspartners som kan vara av intresse för dig.
  • Information, erbjudanden och förmåner från Extrakoll kan skickas ut till dig via post, e-post, SMS, telefon eller andra digitala kanaler.

4. Personuppgiftsbehandling

I vår Integritetsskyddspolicy (som finns tillgänglig på vår webbplats) förklarar vi hur Lånekoll samlar in och behandlar dina personuppgifter och i övrigt och vilka rättigheter du har i anslutning till detta. Vi kommer att behandla personuppgifter så länge du har ett medlemskap hos oss. Om du har frågor om Integritetsskyddspolicyn kan du kontakta oss på kundservice@lanekoll.se.

5. Giltighetstid

Medlemskapet gäller tills vidare och kan sägas upp av bägge parter med omedelbar verkan. Du kan när som helst begära utträde ur Extrakoll genom att kontakta extrakoll@lanekoll.se, ringa 0770–221222 eller genom att klicka på avregistreringslänken som finns med i varje e-post och SMS utskick.

Senaste uppdatering villkor: 2023051